Thursday, May 14, 2009

PACAT SUPER SERIES 7 (TASIK KENYIR DECEMBER 2009)

Tasik kenyir dah jadi macam kampung kepada pemancing-pemancing lebih-lebih lagi pada bulan december. Bothouse sudah mula di booking oleh ramai pemancing bermula awal tahun lagi. jadi sekarang ni dah bulan 5. rasanya tak lama lagi tu . so setelah berdiskusi dengan saudara jimouqe . Tarikh telah di pilih. Boat pun sudah di pilih. harap kawan-kawan dapat memberikan respon secepat mungkin.. nak bagi deposit pun boleh... bagi kat jimouque.

Boat house : tkp ...
Boatman : ibrahim
Tarikh trip : 12- 15 dec 2009 4hari 3 malam (jumaat sampai selasa)
Bayaran : satu mlm rm 100 x 3 malam = rm300 (termasuk fibre dan minyak .. 1 fibre x 2 pemancing
(tidak termasuk minyak kereta,tol dan makanan)

amacam,,,, setuju tak?

list nama yang dah kompom
1) jimouque
2) stella@TPSW
3) tomx
4) Ken Wakenabeb
5) kojie
6) Rehot

14 comments:

  1. Trip memancing ke Tasik Kenyir 27 June jadi tak?

    ReplyDelete
  2. Haiii...Kak Long rasanya jadi.... memang on trip tu. Trip Trekking dalam hutan di Sungai Terenggan... Nape Kak nak ikut ke?

    ReplyDelete
  3. TAK SETUJU...... Apasal sekejab sangat???? (3h2m) Tak leh buat 4hari 3malam ke? lama sikit baru puas... datang jauh-jauh kena spend lama sikit la.... Setahun sekali je datang time Sebarau Freanzy ni.... BETUL tak En. Tom

    ReplyDelete
  4. Kasi cepat confirm la sapa mau pegi bole colect deposit.... Amacam ada berani kaa???

    Stella@TPSW

    ReplyDelete
  5. alamak silap pulak// 4hari 3 malam la... cepat2 letak nama... -tomx-

    ReplyDelete
  6. OK aku berani punya En Tomx...PACAT SUPER SERIES 7
    1. Stella@TPSW
    2. Kojie

    ReplyDelete
  7. letak nama akuu!!! KEN WAKENABEB

    ReplyDelete
  8. Rakan2, tadi masa aku duk study aku ada terjumpa satu idea untuk membuat system kiraan point bagi pertandingan memancing yang melibatkan pelbagai spesies.

    kalu cam dulu bila time pertandingan, kita slalu buat system kiraan point (panjang ikan) x (pekali(kalu toman x1 sebarau x2 kelah x3))

    apa kata kita buat lagi adil dan menarik. contohnya, daripada kita juz main letak je pekali tu, kita boleh buat kiraan untuk menetapkan pekali tuh.

    memandangkan kiraan mata dijalankan pada sesi akhir pertandingan, kita bole dapatkan pekali melalui nisbah jumlah panjang bagi setiap spesis.

    contohnya, pada akhir pertandingan PSS7, jumlah panjang keseluruhan ikan toman ialah
    700 inci, sebarau pula 200 inci dan kelah 100inci.

    maka untuk pekali toman; kita akan bahagikan total panjang spesies toman(700) Per jumlah total panjang(700+200+100);
    700/1000=0.7(70%) adalah nisbah asal
    untuk mendapat pekali toman;
    1-0.7 = 0.3
    0.3 adalah pekali toman.

    pekali sebarau lak 1-(200/1000)=0.8
    pekali kelah lak 1-(100/1000)=0.9

    jadi kalau lah encik tom menangkap 10 ekor toman yg panjangnya sejumlah 400inci dan 5 sebarau yg jumlah panjangnya 80inci, maka markah diperolehi melalui system ini ialah
    400x0.3+80x0.8= 120+64=184

    jadi kalu laa time kita gi tu asik sebarau frenzy, maka pekali sebarau lak turun tp pekali toman naik mengikut nisbah jumlah panjang setiap spesis ikan ditangkap.

    so takdela kita asik aim satu spesies je. nak kira sebarau curut2 pun bole sbb lg byk ikan tu dapat lagi rendah pekali ikan tuh. tp jangan laa sampai satu geng anak toman tuh nak amek jadi ukuran. abih laa pekali toman kene sabotaj. papehal aku terangkan dalam next ngeteh

    ReplyDelete
  9. Hmmmm....aku tak berapa faham la....pening aku tapi mungkin bole dibawak berbincang.

    Walaubagaimana pun aku sebenarnya kurang percaya sistem panjang ikan ni....

    aku lebih percaya kepada sistem berat ikan sebab berat ni susah kita nak tipu tapi kalau panjang ni bole tipu....

    ReplyDelete
  10. betul tu. sbrnya system bole dipakai ikut berat ataupun panjang

    ReplyDelete
  11. ko buat je la cemana rumus ke formula ke aku tak kesah... janji ada pemenang... errr... apasal nama aku takde dalam senarai?... abis tu sapa plak nak buat t-shirt tournament nanti?

    ReplyDelete
  12. bro jangan lupa register kat nuffnang nanti... untuk kawan kawan teampacat sila la jadi follower...

    ReplyDelete
  13. Bro rehot saya amat bersetuju benar dgn bro..., tak kisah pakai sistem mana pun janji ada pemenang dan eerrr...betul jugak nama bro saya tertinggal....nanti saya masukkan

    ReplyDelete
  14. oooo....nuffnang....rupanya, saya ingatkan naffneck....patut la tak bole connect... Terima Kasih Bro Rehot...

    ReplyDelete